El grupo de investigación Empresa Familiar presentó sus investigaciones en IFERA 2015 : Detalle noticia - Inalde

2 de julio de 2015

Durante los días 1 y 2 de julio en la ciudad de Hamburgo, Alemania, los profesores Gonzalo Gómez y María Piedad López, del área Política de Empresa y Empresa Familiar y el investigador José Betancourt del Grupo Empresa Familiar, presentaron siete investigaciones en el congreso Internacional IFERA Hamburg 2015.

Las investigaciones presentadas fueron:

• Emotional Intelligence in Family Firms: Its impact on Interpersonal Dynamics the Familiy Business and Ownership Systems.
  • Implementation of Good Corporate Governance Practices in Colombian Family and Non-Family Business, Hard Law versus Soft Law.
  • The Role of Non-Economics Goals for Psychological Ownership in Family Firms.
  • Corporate Governance Practices in the Family and Ownership Dimensions.
  • Implementation of Corporate Governance Practices and Performance in Family Business.
  • Understanding the Collective Nature of Psychological Ownership in Family Firms.
  • Board of Directors Evaluation: a Powerful Tool to Assess Economic Performance, Organizational Climate and Unity of Family Members in Family Firms.